23 april, 2010

Ubuntu 10.04 RC nog even getest

Dus de Lynx is geland. Althans, de release candidate, waar er normaalgezien geen grote bugs meer mogen in zijn.

Ik doe even nog een korte review van deze release candidate. In het weekend na de grote release (het weekend van 1-2 mei) zal ik dan eindelijk de versie installeren op mijn productiemachine (mijn pc, geen virtuele pc dus) en zeggen hoe het is afgelopen.

Nu nog even virtueel... Hoe ziet mijn virtuele desktop eruit? Zo:


Knoppen aan de rechterkant... (standaard met Shiki?)
 
Juist, de knoppen terug aan de rechterkant. Waarom? Wel, voor mij is het simpel. Totdat die lege rechterkant opgevuld wordt door iets handig hoe ik geen knoppen aan de linkerkant. Ik moet zeggen dat ik wel al gewoon ben geraakt moesten ze aan de linkerkant staan. (Live CD's etc.)

Shiki-Colors

Al eerder sprak ik mijn voldoening uit over Shiki-Colors, en dit blijft voor mij het standaardthema.

Mijn complimenten voor:

De iconen voor de applets (zie afbeelding) waardoor ik een nieuwe standaardiconen-set heb! :D











De nieuwe iconen voor de folders (die herkleurd zijn) en Nautilus:













Deze versie lijkt me over het algemeen zeer stabiel en goed. Ik ben nog steeds niet direct te spreken over standaardthema's, maar het komt nog goed, geloof ik.

Ubuntu is toch om personalisatie, en daarom gok ik dat deze release weer geslaagd zal zijn.

Geen opmerkingen: