23 februari, 2009

Ubuntu, week 18-19, 4de maand

Zo, het is weer een nieuwe week! Ubuntu begint echt standaard te worden. Op de bovenste screenshot vind zie je Songbird, mijn vervanger van Rhythmbox.

Omdat we voor de lessen informatica (zie ook mijn write-up op Nicologic) moeten werken in Access 2007 (en nee, ik wil Office 2007 niet installeren in WINE) - een proprietair programma, dat dan nog niet eens een open formaat gebruikt (lees: kan niet geopend worden door OpenOffice.org Base) daar werk ik niet zo graag in, maar het is voor de punten, dus dan heb ik niet bepaald een andere keus. En aangezien ik zo anti-Mac ben (ze zijn niet ubuntu, de wereld kan nu niet eenmaal gevuld zijn met allemaal Macs van Apple) wil ik ook geen OS X proberen.

Voor de rest ben ik nog steeds heel tevreden met mijn Ubuntu. Mijn pc is zo snel als ooit, en ik heb met Songbird een ervaring van muziek, zoals nooit tevoren.

Ik ben benieuwd wat Ubuntu 9.04 en 9.10 zullen brengen voor nieuwe leuke functionaliteit.

Geen opmerkingen: