26 februari, 2009

Gnometris en Gweled

Gnometris en Gweled zijn games die lijken op Tetris en Bejeweled. Ze zitten standaard in Ubuntu (Gweled moet je wel installeren via Installeren/Verwijderen...)

Update: (19 januari 2010)
 
Lezer Luc wist me in de comments te vertellen dat er een lelijke bug in Gnometris 2.28 zat. Door die lelijke bug in Gnometris raad ik momenteel voor de gebruikers van KDE en GNOME KBlocks aan, die is stabieler. Dit programma heeft wel geen optie om te tonen waar het blok zal landen, maar voor mij speelt dit spel ook flexibeler. Een screenshot hieronder:



Bedankt, Luc, om dit te melden!

2 opmerkingen:

Luc zei

Op Kubuntu 9.10 werkt de laatste versie, 2.28, met horten en stoten. De voorkeur "tonen waar het blok terecht komt" werkt niet en het spel crasht af en toe. Het is niet meer te spelen!

Nico Verbruggen zei

Inderdaad. Het spel crasht af en toe en de voorkeur werkt niet. (Ook op Ubuntu 9.10, ik heb het net kunnen reproduceren.)

Ik stel voor dat je een alternatief spel probeert zoals bijvoorbeeld LTris, KBlocks, etc. KBlocks is overigens een KDE native app, waarmee je hoogstwaarschijnlijk meer succes zal hebben. Je vindt KBlocks bij Software Toevoegen/Verwijderen of het Ubuntu softwarecentrum.

De bugs die je vermeldde zijn al gerapporteerd, mocht je ze willen opvolgen:

https://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=594970 [Voorkeuren]

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gnome-games/+bug/437123[Crashes]