05 augustus, 2010

Ubuntu Netbook Remix

Ubuntu Netbook Remix, met het Elementary thema
Het werd weeral eens tijd dat ik een nieuwe distro review; maar deze keer is dat de Netbook Remix van Ubuntu omdat ik die net heb geïnstalleerd op m'n netbook voor onderweg.

Laten we beginnen bij het begin: de Netbook Remix heeft een heel handige interface die in de volgende uitgave zal vervangen worden door Unity, een interface die nog gemakkelijker is voor netbooks. Mijn eerste indruk van de Netbook Remix is heel goed, er zijn specifieke verbeteringen voor Netbooks, maar het is ook mogelijk om gewoon over te schakelen naar de standaard GNOME look met twee panelen door die keuze te maken wanneer je aan het login-scherm bent aanbeland. Alles werkt vlot, alhoewel ik het niet altijd goed vind dat de meeste applicaties in full-screen starten. Dat zou ik wel eens willen kunnen afzetten, die functie. Voor Tomboy Notes is dat bijvoorbeeld niet zo handig...

Geen opmerkingen: