03 april, 2011

Copycat Ubuntu?

Enkele dagen geleden wou ik Ubuntu 11.04 proberen, en dat deed ik. Ik had al gezegd dat Ubuntu een OS X-achtige kloon begint te worden, maar de gelijkenissen merk je pas het best wanneer je zelf een Mac tot je beschikking hebt. Ik heb een Mac nodig voor mijn verdere studies, en daarom besloot ik even een vergelijking te doen.


Unity in de standaard-layout ziet er verdacht veel uit als... OS X? Trek zelf je conclusies. Dit is geenszins negatief, maar ik ben gewoon een beetje conservatief, GNOME 2.33 was goed genoeg voor mij: al die veranderingen vind ik nogal onnodig - als de programma's nu eens bijgepoetst zouden worden, dan zou Ubuntu nog beter overkomen.


Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe UI ontvangen zal worden rond de final release van Ubuntu eind deze maand... Wat vind jij van Unity in de nieuwe Ubuntu? Laat een comment achter!

4 opmerkingen:

Jos zei

Ik heb op mijn laptop ook Ubuntu 11.04 draaien. En ik vind vooralsnog Unity een DRAMA. Dat doet best pijn om tot die conclusie te komen, maar ik kan er niets anders van bakken. Die half doorzichtige schermen waar je op blijft klikken om een applicatie te vinden. Je moet of iets intikken (search) of je scrollt je een ongeluk. De taakbar net als OSX vind ik ook niet prettig en de totale uitstraling wordt voor mijn smaak iets te simpel. Ik heb er nog even een hard hoofd in ben ik bang.

Arie de Jonge zei

van wat ik ervan gezien en over gelezen heb vind ik Unity ook niks.

voor mij wordt het nu afwachten wat Gnome 3 gaat worden, heb al wel begrepen dat Gnome shell uitgeschakeld kan worden, we wachten af

netsorcist zei

Ik ben stilaan bezig met een overstap naar Linux Mint. Sorry Ubuntu !

Ronald zei

Oeps ging wat fout bij bovenstaande. Was nog een oud blogger account. Moet dat ooit nog eens verwijderen. Maar goed..to the point. Linux Mint is echt een aanrader. Had eerst ook Ubuntu, maar ben afgehaakt en overgestapt naar Linux Mint. Werkt net allemaal wat soepeler. Mijn vrouw had eerst Vista en door een vreemde oorzaak kon zij helemaal niets meer met de laptop. Toen Linux Mint 9 erop gezet en ze wilt niks anders meer. Ik moet alleen wel toegeven dat ik het paneel wel bovenin heb geplaatst. Vind dat nou eenmaal prettiger werken.