03 mei, 2008

Firefox, een vurige vos

Ik gebruik Firefox. Vanaf gisteren ben ik aanhanger van Mozilla.

Snel en handig

Firefox is, zoals de titel zelf zegt – snel. En daarmee bedoel ik dus snel. Bij het opstarten, en bij het tonen van pagina's. Firefox zelf werkt zeer handig.

RSS

Firefox heeft een ingebouwde RSS-module waarmee ik mijn informatielust kan bevredigen. Hieronder zie je hoe Firefox met RSS omgaat:

Extensies

Extensies – uitbreidingen – op Firefox zorgen voor de populariteit van Firefox. Ik heb mijn Firefox al gepimpt. Met een sidebar, méér tabs, en nog veel meer. Vanaf nu staat m'n Firefox maximum 10 rijen aan tabs toe. Ook m'n bladwijzers zijn goed georganiseerd.

Uitgebreide review:

Firefox is een goede webbrowser – snel, betrouwbaar, gemakkelijk te beheren. Omdat Firefox met een basisinstallatie ook nuttig is, krijgt Firefox hierdoor een bonuspunt. Firefox is ook leuker te gebruiken dan Internet Explorer.

***** / 5 sterren – uitmuntend.

En nee, ik gebruik nog steeds Office Outlook voor m'n mails. Hoewel ik toch nog even Thunderbird ga proberen, denk ik. Maar ik ben nog niet zeker. Binnenkort ga ik ook Safari reviewen, en zien of Safari meespeelt in de Battle for the Ultimate Webbrowser.

Ik ga nu onmiddelijk Safari downloaden en zien wat het geeft.
Edit: Ik vind dat Safari veel op Firefox lijkt, op vele vlakken. Deze sla ik over.

Nu komt de vraag: Welke webbrowser verkies jij? Stem met de poll hiernaast (werkt tot 30 mei)

Geen opmerkingen: