23 november, 2008

Ubuntu, week 3

Week 3: POWER-user, dat ben ik!

Ik werk nu al drie weken met Ubuntu! Dat maakt mij een reguliere gebruiker van Ubuntu. Ik heb de installatie al volledig naar mijn hand gezet om mij ultra-productief te maken. Enkele voorbeelden:

Eigen OpenOffice.org 3 (niet van Launchpad)
Dit is innovatief! Ik ga de OpenOffice.org .debs halen van de website en installeer deze op mijn computer zonder dat ik de repo's nodig heb - OpenOffice.org 3 is stabiel genoeg zonder dat ik de binaries van Launchpad ga halen. Nee, ik wacht wel op Jaunty Jackalope voor OOo 3.0! (Update: deze versie had een bug en het is wachten op de nieuwe Launchpad release, ik werk nu met v. 2.4)
(Update: deze versie is nu vernieuwd)

Gadgets, gadgets, gadgets!
Dit is minder innovatief, maar wat is het leven van een geek zonder gadgets op de desktop? Niets! Daarom staat er een klok op mijn desktop (voor de versiering én functionaliteit) en een kalender.


De beste games voor Linux op mijn rig
Nexuiz, OpenArena, etc. - ze staan allemaal op mijn PC! En dat niet alleen, ze zijn ook superleuk om te spelen!

Zo zie je maar weer, ik ben zeer tevreden met Ubuntu en ik switch alleen naar Windows voor het spelen van games zoals Medieval II, Oblivion (en hopelijk binnenkort ook Fallout 3 als ik goede resultaten blijf halen op school!)

Geen opmerkingen: